‘Het is geen week hetzelfde’
Achter Hoflor - afkorting voor Holland Flor - staat Peter Imthorn. ‘Ik heb het bedrijf 30 jaar terug samen met mijn vader opgebouwd. We zijn dus een echt familiebedrijf.’ Ook omdat Peter al zo lang bij veel klanten komt dat hij die ook als ‘familie’ beschouwt. ‘Natuurlijk kun je alles tegenwoordig ook via internet inkopen. Ook bloemen. Maar mijn klanten vinden het persoonlijke contact ook belangrijk. Ik ook, het is het mooiste dat er is.’
‘Je bent ook adviseur’
En niet alleen om even een praatje te maken, zegt Peter. ‘Je bent niet alleen leverancier, je bent ook adviseur. Als ik iets nieuws binnen heb gekregen neem ik graag de tijd om het aan mijn klanten te laten zien. Ik ken de winkel, ik ken de klanten van de winkel. Dan weet je ook wat een bloemist graag inkoopt en kun je daarover meedenken.’
‘Zwitserland blijft trekken’
Het is elke week dezelfde rit vanaf Rijnsburg naar Basel. Op maandag weg, op vrijdag weer terug. Elke week dezelfde 800 kilometer in iets minder dan 10 uur. ‘Maar het verveelt nooit! Zwitserland is natuurlijk ook een heel mooi land. Schoon, netjes. Het blijft trekken, elke week weer. Ik geniet er altijd van als ik Zwitserland weer binnen rijd.’